Tehnilised Tingimused 2024
MUUDATUSED ON SINISES KIRJAS!
Retro klass:
LÄHTUME PÕHIMÕTTEST: KUI KIRJAS EI OLE, ET ON LUBATUD, SIIS JÄRELIKULT ON KEELATUD.
Mootor – D4, D5, D6, D8 ja nende (vene päritolu) modifikatsioonid.
Nõutav – tehase karter ja väntvõll, silinder ja silindripea, karburaator, leegitoru koos summutiga.
Forseering – mootorisisene forsseerimine keelatud va. põlemiskambri mahu vähendamine. Põlemiskambri mahu vähendamiseks ei tohi kasutada lisamaterjale (ei tohi teha uut põlemiskambrit). Lubatud on ainult olemasoleva mahatreimine.
Tehase karterile siduripoolse väntvõllitihendi lisamine keelatud. Toitekanali läbimõõt puksipoolsest otsast max 10.8mm ja toitekanal peab olema ümmargune. Karterimahu vähendamine keelatud. D4/D5 tüüpi silindritele D6/D8 tüüpi silindripeade paigaldamine keelatud. Kepsu töötlemine ja puksi vahetamine laagri vastu keelatud. Kepsu ja väntvõlli laagrid peavad olema originaalmõõdus. Väntvõlli põskede ja kütusekanali ava ja kanali töötlemine keelatud. Kolvi maksimaalne läbimõõt on lubatud 39,5 mm, seda kontrollitakse tehnilises boksis. Kolbi forsseerida (seeliku muutmine, lisaavad, kahe rõngaga kolvil lisarõngas) ega kolvikäiku muuta ei tohi. Ühe rõngaga kolvi puhul tihvt lubatud.
Väljalaske akende maksimaalsed mõõdud: laius alt 10,2 mm; laius ülalt 12,2 mm; kõrgus 13,0 mm.
Sisselaske akende maksimaalsed mõõdud mõõdetuna hülsi sisepinnalt: laius 11,0 mm ; kõrgus 9,0 mm. Silindri ülevoolukanalite ühildamine sisselaske ja ka väljalaske akendega keelatud. Igasuguse materjali lisamine keelatud. Silindri akende töötlemine keelatud. Silindri ülevoolukanalite ühildamine karteripoolte kanalitega lubatud max 10 mm kõrguseni silindri alumisest kinnituspinnast.
Karburaator – karburaator originaal, Difuusori läbimõõt maksimaalselt 9.1 mm. Õhupuhasti vaba. Õhu või küttesegu ülelaadimis süsteemid keelatud. Igasugune avade töötlemine on keelatud, düüsi läbimõõt vaba.
Väljalase – tehase leegitoru originaalpikkuse ja originaalläbimõõduga (silindri külge kinnituse võib asendada vedruga, klambriga jne). Summuti peab olema originaal ehk peab vastama võrri modifikatsioonide D seeriatele. Võrri originaalsummuti ei tohi olla lõigatud, lühemaks tehtud. Lubatud on sõelte eemaldamine, kinnituskonstruktsioonide keevitamine. Valtsitud serva on lubatud punktidega kokku keevitada. Summuti sisse igasuguse materjali lisamine keelatud. Riga 13 summutil peab olema ka riga 13 originaalpikkusega leegitoru.
Süüde – võrri originaal kontaktsüüde, võib kasutada traktori magneetot.
Ülekanne – fikseeritud ülekandesuhe(kett). Vändad peavad toimima, s.t, et on paigaldatud väntadele kett, toimib tagaratta väntade keti fiksaator ja tagaratta pidurite fiksaator.
Raam – võrri originaalraam (sh esihark/ vedrustus, leistang, paak, porilauad), tugevduste lisamine lubatud. Lubatud porilaudu lühendada, kinnitusviise muuta ja porikaitseid lisada. Nõutav rohelise taustaga ja mustade numbritega numbrialus ees u 150×150 mm. Tagumine number peab olema loetavalt paigutatud sõidusärgile (numbri suurus u 200×200 mm või A4 suurus).
Toitesüsteem – segu peab tulema originaalkarburaatorist, mis on kinnitatud originaal sisselaskelõõrile.
Sadul – originaal
Sidur – originaal
Rattad – 19″, 26″ võrri päritolu rattad. Originaalpidurid (trummliga).
Rehvid – vaba, naelad, ketid ja muu välja ulatuv metall on keelatud.
Pidurid – nõutav mõlemale rattale mõjuv pidur.
Muu – lisa jahutussüsteemid on keelatud.
Sõitja varustus – Kaitsekiiver, kindad ja kohustuslikud on saapad mis ulatuvad üle pahkluu (võib kasutada talve saapaid mille kõrgus on vähemalt 17 cm). Pikad riided.
Originaal klass:
LÄHTUME PÕHIMÕTTEST: KUI KIRJAS EI OLE, ET ON LUBATUD, SIIS JÄRELIKULT ON KEELATUD.
Mootor – D4, D5, D6, D8 ja nende (vene päritolu) modifikatsioonid.
Nõutav – tehase karter ja väntvõll, silinder ja silindripea, karburaator, leegitoru koos summutiga.
Forseering – mootori sisene forsseerimine keelatud va põlemiskambri mahu vähendamine. Põlemiskambri vähendamiseks võib kasutada lisamaterjale. Tehase karterile siduripoolse väntvõllitihendi lisamine keelatud. Toitekanali läbimõõt puksipoolsest otsast max 10.8mm ja toitekanal peab olema ümmargune. Karterimahu vähendamine keelatud. D4/D5 tüüpi silindritele D6/D8 tüüpi silindripeade paigaldamine keelatud. Kepsu töötlemine ja puksi vahetamine laagri vastu keelatud. Kepsu ja väntvõlli laagrid peavad olema originaalmõõdus. Väntvõlli põskede töötlemine keelatud. Väntvõlli tasakaalustamine on lubatud. Väntvõlli toitekanaliava kuju muutmine lubatud (väntvõlli toitekanalit töödelda ei tohi). Kolvi maksimaalne läbimõõt on lubatud 39,5 mm, seda kontrollitakse tehnilises boksis. Kolbi forsseerida (seeliku muutmine, lisaavad, kahe rõngaga kolvil lisarõngas) ega kolvikäiku muuta ei tohi. Ühe rõngaga kolvi puhul tihvt lubatud.
Väljalaske akende maksimaalsed mõõdud: laius alt 10,2 mm; laius ülalt 12,2 mm; kõrgus 13,0 mm.
Sisselaskeakende maksimaalsed mõõdud mõõdetuna hülsi sisepinnalt: laius 11,0 mm ; kõrgus 9,0 mm.
Silindri ülevoolukanalite ühildamiseks sisselaskeakendega on lubatud kasutada lisamaterjale. Silindri ülevoolukanalite ühildamine karteripoolte kanalitega lubatud max 10 mm kõrguseni silindri alumisest kinnituspinnast.
Karburaator – karburaator originaal, Difuusori läbimõõt maksimaalselt 9.1 mm. Õhupuhasti vaba. Õhu või küttesegu ülelaadimis süsteemid keelatud. Igasugune avade töötlemine on keelatud, düüsi läbimõõt vaba.
Väljalase – tehase leegitoru pikkus min. 20 cm ja välis mõõt maksimaalselt 25 mm (silindri külge kinnituse võib asendada vedruga, klambriga jne.). Summuti peab olema originaal ehk peab vastama võrri modifikatsioonide D seeriatele. Võrri originaal summuti ei tohi olla lõigatud, lühemaks tehtud. Lubatud on sõelte eemaldamine, kinnitus konstruktsioonide keevitamine. Valtsitud serva on lubatud punktidega kokku keevitada. Summuti sisse igasuguse materjali lisamine keelatud.
Süüde – vaba.
Ülekanne – fikseeritud ülekandesuhe(kett). Vändad või jalapulk (ülesliikuv või otsa pehmendustega).
Raam – võrri originaalraam (sh esihark/vedrustus, leistang, paak, porilauad, va. sadul), tugevduste lisamine lubatud. Leistang on vaba alates 2024 hooajast. Lubatud porilaudu lühendada, kinnitusviise muuta ja porikaitseid lisada. Nõutav rohelise taustaga ja mustade numbritega numbrialus ees u 150×150 mm. Tagumine number peab olema loetavalt paigutatud sõidusärgile (numbri suurus u 200×200 mm või A4 suurus).
Toitesüsteem – segu peab tulema originaalkarburaatorist, mis on kinnitatud originaal sisselaskelõõrile.
Sidur – originaal
Rattad – kõik võrri päritolu rattad vastavalt mudeli spetsifikatsioonile. Originaalpidurid (trumliga).
Rehvid – vaba, naelad, ketid ja muu välja ulatuv metall on keelatud.
Pidurid – nõutav mõlemale rattale mõjuv pidur.
Muu – lisa jahutussüsteemid on keelatud.
Sõitja varustus – Kaitsekiiver (lõuakaitsmega), kindad ja kohustuslikud on saapad mis ulatuvad üle pahkluu (võib kasutada talve saapaid mille kõrgus on vähemalt 17 cm). Pikad riided.
Hiina Standard:
LÄHTUME PÕHIMÕTTEST: KUI KIRJAS EI OLE, ET ON LUBATUD, SIIS JÄRELIKULT ON KEELATUD.
(Hiina originaal klass)
Mootor – Hiinas järgi tehtud võrri mootor, AINULT 50cc.
Nõutav – tehase karter, silinder, silindripea ja karburaator (mootori küljes olevad detailid peavad jääma originaalseks ja samaks).
Forseering – vaba, lubatud on mootori sisene forseerimine. Kolvi läbimõõt 41,5 mm ja kolvikäik 38 mm.
Karburaator – peab kuuluma eelpool nimetatud margile. Karburaatori ja silindri vaheline kollektor (sisselaske kollektori pikkuse muutmine on lubatud, kuna ei mahu hästi RIGA raami vahele, suurendada ei tohi).
Väljalase – Summutiks võib kasutada originaal Hiina mootori summutit. Tehase leegitoru pikkust muuta ei tohi (ainult painet). Lubatud eemaldada summutaja sõelad ja alumine kork.
Samuti võib kasutada vene võrri RIGA 13 originaal pikka summutit koos leegitoruga, Tehase leegitoru pikkus min. 20 cm ja välis mõõt maksimaalselt 25 mm. Summuti ei tohi olla lõigatud või lühemaks tehtud. Summuti sisse igasuguse materjali lisamine keelatud. Lubatud on sõelte eemaldamine, kinnitus konstruktsioonide lisamine ja valtsitud serva punktidega kokku keevitamine.
Õhupuhasti – vaba. Õhu või küttesegu ülelaadimis süsteemid keelatud.
Süüde – peab kuuluma eelpool nimetatud margile.
Ülekanne – fikseeritud ülekandesuhe(kett). Vändad või jalapulk (ülesliikuv või otsa pehmendustega).
Raam – vaba. Nõutav kollase taustaga ja mustade numbritega numbrialus ees u 150×150 mm. Tagumine number peab olema loetavalt paigutatud sõidusärgile (numbri suurus u 200×200 mm või A4 suurus).
Rattad – vaba.
Rehvid – vaba, naelad, ketid ja muu välja ulatuv metall on keelatud.
Pidurid – nõutav mõlemale rattale mõjuv pidur.
Sõitja varustus – Kaitsekiiver( lõuakaitsmega), kindad ja kohustuslikud on saapad mis ulatuvad üle pahkluu (võib kasutada talve saapaid mille kõrgus on vähemalt 17 cm). Pikad riided.
Vaba klass (OPEN):
LÄHTUME PÕHIMÕTTEST: KUI KIRJAS EI OLE, ET ON LUBATUD, SIIS JÄRELIKULT ON KEELATUD.
Riga võrrid:
Mootor – D4, D5, D6, D8 ja nende (vene päritolu) modifikatsioonid.
Nõutav – tehase karter ja silinder, lubatud karteri väliskuju muutmine teist tüüpi sisselaske ja süütesüsteemide paigaldamiseks. Lubatud vesijahutusega tehase silindri (d10 jne ja originaalile aretatud veesärgi tegemine mis jääb õhkjahutusega silindri mõõtudesse) kasutamine. Lubatud silindri jahutusribidele lisada jahutusribisid mis kinnituvad põhiribide külge.
Forseering – vaba, lubatud on mootori sisene forseerimine, kolvi läbimõõt lubatud maksimaalselt 39,5 mm seda kontrollitakse tehnilises boksis. Kolvikäik nõutav 40mm.
Karburaator – vaba.
Väljalase – vaba.
Ülekanne – fikseeritud ülekandesuhe(kett).
Raam – vaba. Nõutav valge taustaga ja mustade numbritega numbrialus ees u 150×150 mm. Tagumine number peab olema loetavalt paigutatud sõidusärgile (numbri suurus u 200×200 mm või A4 suurus).
Rattad – vaba.
Rehvid – vaba, naelad, ketid ja muu välja ulatuv metall on keelatud.
Pidurid – nõutav mõlemale rattale mõjuv pidur.
Sõitja varustus – Kaitsekiiver( lõuakaitsmega), kindad ja kohustuslikud on saapad mis ulatuvad üle pahkluu (võib kasutada talve saapaid mille kõrgus on vähemalt 17 cm). Pikad riided.
Hiinakas 50cc:
Mootor – Hiinas järgi tehtud võrri mootor. AINULT 50cc (suurema kubatuuriga silindreid kasutada ei tohi). Lubatud karteri väliskuju muutmine teist tüüpi sisselaske ja süütesüsteemide paigaldamiseks.
Forseering – vaba, lubatud on mootori sisene forseerimine. Kolvi läbimõõt lubatud maksimaalselt 41,5 mm ja kolvikäik nõutav 38 mm.
Väljalase – vaba.
Õhupuhasti – vaba.
Süüde – vaba.
Ülekanne – fikseeritud ülekandesuhe(kett). Jalapulk (ülesliikuv või otsa pehmendustega).
Raam – vaba. Nõutav valge taustaga ja mustade numbritega numbrialus ees u 150×150 mm. Tagumine number peab olema loetavalt paigutatud sõidusärgile (numbri suurus u 200×200 mm või A4 suurus).
Rattad – vaba.
Rehvid – vaba, naelad, ketid ja muu välja ulatuv metall keelatud.
Pidurid – nõutav mõlemale rattale mõjuv pidur.
Sõitja varustus – Kaitsekiiver( lõuakaitsmega), kindad ja kohustuslikud on saapad mis ulatuvad üle pahkluu (võib kasutada talve saapaid mille kõrgus on vähemalt 17 cm). Pikad riided.
Numbritahvli värvikoodid:
Värvikoodid on vajalikud neile, kes ei soovi numbritahvlit vaid teevad plastikutele ise numbrid.
Retro/Originaal – rohelisel (RGB värvikood 99CC33) põhjal must number
Vaba klass – valgel põhjal must number
Hiinakas – kollasel (RGB värvikood FFFF00) põhjal must number